kuidas töötab elektrimootor?

E-Tech 100% electric - motor - Renault
elektriauto tehnoloogia ja mootori komponendid
Ilma silindrita, ilma kolvita ja ilma heitgaasideta… Elektrisõiduki mootor koosneb osade kogumist, mis on loodud elektrienergia muundamiseks mehaaniliseks energiaks.
Elektrimootor loob pinge abil mehhanismi statsionaarses osas (staatoris) magnetvälja, mis liigutades juhib pöörlevat osa (rootorit), pannes sellega auto rattad liikuma.
Renault on kohandanud seda tehnoloogiat tänastele ja homsetele mobiilsuse väljakutsetele, hoides ekspertiisi ja tootmise Prantsusmaal.

kuidas töötab mootor?

Tutvu järgnevalt elektriauto komponentidega.

mootorivalik Renault E-Tech electric

PLAVORM CMF-EV
CMF-EV platvormil Renault Megane E-Tech electric
CMF-EV platvorm on varustatud üliõhukese 60 kWh aku ja kompaktse 160 kW elektrimootoriga. Täiesti sile põrand, madal raskuskese, optimaalne kaalujaotus ja pikem teljevahe tagavad sõiduki manööverdusvõime ja ruumikuse.
MIS ON SELLE EELISED?
mis on selle eelised?
Renault E-Tech electric on uuenduslik tehnoloogia, mis pakub ainulaadset ja intuitiivset sõidukogemust.
  • Sõiduulatus kuni 300 km WLTP (40 kWh aku) või 470 km WLTP (60 kWh aku);
  • Mitmekülgsed laadimisvõimalused: AC 7 kW, AC 22 kW, DC 130 kW;
  • Soojuspump ja uus nutikas energia taastootmise süsteem võimaldavad maksimeerida üldist tõhusust ja seeläbi ka sõiduulatust suurendada;
  • Haagise veovõime (piduriga haagisega 900 kg, piduriteta 750 kg) ja katuseraami kandevõime 80 kg.
AGA MIS SAAB HOMME?
E-Tech 100% electric - vision - Renault
Renault' nägemus homsest
Renault töötab selle nimel, et muuta oma elektrimootorid veelgi tõhusamaks. Soovime parandada nende jõudlust, et vähendada energiatarbimist ja suurendada sõiduulatust.
Samuti plaanime tootmist suurendada Douai ja Cléoni tehastes Prantsusmaal.

Sinu küsimused elektrimootorite kohta

MILLE POOLEST ERINEB ELEKTRIAUTO HÜBRIIDAUTOST?
Peamine erinevus elektri- ja hübriidauto vahel seisneb mootoris ja akudes.
Elektriauto on varustatud spetsiaalse mootoriga, mis töötab ainult akust tuleva elektrienergia abil. Hübriidautol on sisepõlemismootor, mis on ühendatud 1 või 2 elektrimootoriga.
  • Sõiduulatus on hübriidautol suurem kui elektriautol, kuna sisepõlemismootor saab elektrimootoreid asendada.
  • Elektriauto sõiduulatus on sellest hoolimata kuni 470 km WLTP (Renault Megane E-Tech).
  • Elektriauto on hübriidist keskkonnasõbralikum, kuna ei erita CO2 heitmeid (vaatamata sellele saastab hübriidauto keskkonda vähem kui ainult sisepõlemismootoriga auto).
KAS ELEKTRIAUTODEL ON VÕIMSUST?
Jah. Tegelikult on praeguste elektriautode mootorid potentsiaalselt sama võimsad kui sisepõlemismootorid. Parem kiirendus paigaltvõtul tagab kiirema ja sujuvama kiirenduse.
Kõigi elektriautode võimsus pole siiski sarnane. Kõik sõltub mootori suurusest ja aku võimsusest. Seetõttu sõltub võimsus iga konkreetse elektrisõiduki mudeli omadustest.
MILLISED ON ELEKTRIAUTO ERIPÄRAD?
Elektriauto kõige iseloomulikum omadus seisneb selle mootoris.
See on elektrimootor, mitte sisepõlemismootor, mistõttu ei tööta see mitte bensiini või diisliga, vaid autosse paigaldatud akudest tuleva elektriga. Nende võimsus ja sõiduulatus on erinevate mudelite puhul erinevad. Näiteks Renault Megane E-Tech electric pakub võimsust kuni 220 hj ja sõiduulatust kuni 470 km (WLTP standard). Muud olulised eripärad:
  • sujuv ja mugav sõit, puudub käigukast, pole müra ega häält, kuid selle eest on kiirendus dünaamiline.
  • praktiline ja ökonoomne "tankimine", sest akut saab laadida kodusest vooluvõrgust või avalikust laadimisjaamast.
  • keskkonnasõbralikum kasutamine, sest ainsad osakesed, mis sõidukist keskkonda eralduvad, pärinevad piduritest või rehvide hõõrdumisest.

vaata ka