kogu info Renault E-Tech electric sõidukite akude kohta

E-Tech 100% electric - battery - Renault
liitium-ioon aku
Liitiumioonaku on tänapäeval peamine tehnoloogia, mida elektrisõidukites kasutatakse.

Renault otsustas varustada sellega oma E-Tech electric sõidukid, kuna see pakub ostjale parimaid eeliseid ja tehnilist kompromissi:
  • suur sõiduulatus tänu suurele energiatihedusele;
  • suur laadimisvõimsus, kuna on võimeline vastu võtma suurt laadimisvoolu;
  • säilitab jõudluse olenemata temperatuurist ja puudub mäluefekt;
  • aku tööiga ja vananemine on aja jooksul kontrollitavad.

tutvu sõiduki Renault E-Tech electric aku omadustega

meie akude ehitus
Veoaku on elektriauto peamine komponent ning seetõttu arendatakse ja toodetakse neid erilise vastutustundega. Meie eesmärk on vähendada selle mõõtmeid, kindlustades samas optimaalsed kasutusomadused.
Aku koosneb mitmetest komponentidest, mis tagavad selle töötamise:
Pane tähele, et ainult elemente ja mooduleid arendatakse koos meie partneritega. Ülejäänud akukomponendid toodab Renault ise. Garanteeritud kvaliteet ja vastavus sinu vajadustele.
KUIDAS ELEKTRIAKU TÖÖTAB?
Liitiumioonaku on komponent, mis muudab keemilise energia elektrienergiaks. See on võimalik tänu keemilisele reaktsioonile, mis toimub elementides kahe elektroodi vahel, millest üks on positiivne (katood), teine ​​negatiivne (anood) ja mis mõlemad on elektrolüüdiga üleujutatud.
Kui aku toidab sõidukit, vabastatakse salvestatud elektronid pideva energiavoona, mis liigub läbi sõiduki ahela anoodi ja katoodi vahel, et toita elektrimootorit.
Ja vastupidi, kui akut laetakse laadija või rekuperatiivpidurduse poolt ülekantud energia, naasevad elektronid oma algsele kohale.

aku omadused

MAHUTAVUS JA SÕIDUULATUS
E-Tech 100% electric - battery’s capacity - Renault
mahutavus
Aku mahutavust mõõdetakse kilovatt-tundides (kWh). Seda ei tohiks segi ajada elektrimootori või laadimise hetkevõimsusega, mida väljendatakse kilovattides (kW).
See on võrreldav sisepõlemismootoriga varustatud autodega: kütusepaak, mille maht on väljendatud liitrites (l) ning mootori võimsus hobujõududes (hj).
E-Tech 100% electric - driving range - Renault
sõiduulatus
See sõltub peamiselt aku mahutavusest - mida suurem on aku, seda rohkem kilomeetreid auto sõita saab.
Kuid elektriauto sõiduulatust mõjutavad ka muud tegurid: sõiduki kaal, juhi sõidustiil ja ilmastikuolud.
Megane E-Tech electric – Renault
näiteks Renault Megane E-Tech electric
Renault Megane E-Tech electric: 60 kWh salvestatakse 11 cm paksusesse akusse, mis tagab ühe laadimisega kuni 470 km sõiduulatuse (WLTP).
Meie sõidukitel on erinevad sõiduulatused, tutvu lähemalt Renault E-Tech electric mudelivalikuga.
LAADIMISKIIRUS JA -VÕIMSUS
E-Tech 100% electric - chargeability - Renault
laadimisvõimsus
Aku põhiülesanne on tagada energia salvestamine ja ümberjaotamine ning elektrisõiduki sõiduulatuse tagamine. Selle projekteerimisel võtame arvesse ka laadimiskiirust, st võimekust tarnitud võimsust (kW) kiiresti vastu võtta, sõltumata laadimistüübist.
E-Tech 100% electric - charging time - Renault
laadimisaeg
Meie E-Techi sõidukite akud on loodud tagama parima kompromissi salvestatud energiamahu ja laadimisaja vahel. Need sobivad suurepäraselt kasutamiseks maanteel või tõhusaks energia taastamiseks ülikiire laadimise ajal.
Renault Megane E-Tech electric suudab 30 minutiga taastada kuni 200 km sõiduulatuse. Sellel on ka hästi mitmekülgsed laadimisvõimalused: kuni 22 kW vahelduvvooluvõrgus ja maksimaalse tipuna kuni 130 kW alalisvoolu kiirlaadimispunktis.
E-Tech 100% electric - outside conditions - Renault
välised tegurid
Aku tööd mõjutavad ka välised tingimused. Sõiduki nõuetekohase toimimise tagamiseks reguleeritakse töötemperatuure aku sisseehitatud jahutussüsteemi abil. Tänu Google Mapsiga integreeritud openR link süsteemile soojendatakse aku etteplaneeritud laadimisjaamale lähenedes, mis võimaldab optimeerida laadimisvõimsust*.
* sõltuvalt mudelist ja versioonist
ELUIGA JA VASTUPIDAVUS
E-Tech 100% electric - expertise - Renault
Renault’ asjatundlikkus ja kvaliteedi garantii
Alates esimese Renault Zoe müügist on Renault kogunud üle kümne aasta kogemusi. Tänu sellele on meil suurepärased teadmised aku vananemise kohta ja me suudame seda kontrollida. Meie oskusteave ja pühendumus on sinu garantii.
E-Tech 100% electric - battery warranty - Renault
aku garantii
Meie Renault E-Tech electric  sõidukid on varustatud akudega, mille garantii kestvus on 8 aastat või 160 000 km (sõltuvalt sellest, kumb enne täitub). Oluline on meeles pidada, et nagu kõigil akuga varustatud elektriseadmetel, kulub ka elektriauto aku teatud aja jooksul. Meie uute mudelite puhul garanteerime me kus mahutavuse säilimise vähemalt 70% ulatuses garantiiperioodi jooksul.

aku ohutus

Renault' jaoks on meie elektriautode ohutus esmatähtis. Renault on esimene tootja, kes on palganud oma meeskonda tuletõrjuja ning teeb ohutuse suurendamiseks tihedat koostööd kolmandate ohutusala asjatundjatega, tutvustades näiteks kahte olulist uuendust:
E-Tech 100% electric - Fireman Access
Fireman Access
Fireman Access võimaldab tuletõrjujatel saada otseligipääsu aku sisemusele kui tuli selleni jõuab, vähendades sekkumise aega vaid 5 minutile.
E-Tech 100% electric - SD switch - Renault
SD Switch
Päästjate sekkumise korral (välja arvatud tulekahju puhul), saab uuendusliku SD Switch lüliti abil, veoaku koheselt ülejäänud elektrisüsteemist lahti ühendada, mis kaitseb seda võimaliku elektrilöögi eest.

teine elu ja akude taaskasutus

Kui akude esialgne kasutusiga, st 10 kuni 15 aastat, läbi saab või nende mahutavus langeb alla 70%, saab need välja vahetada.
Peale seda algab nende teine ​​eluiga ja neid saab kasutada näiteks taastuvenergia salvestamiseks või muude, vähem koormavate mobiilsete ülesannete jaoks. Kui ka aku teine kasutusiga läbi saab, on võimalik need ümber töödelda.
KOGUMINE
E-Tech 100% electric - collection - Renault
kasutatud akude kokkukogumine
Vastavalt Euroopa direktiivile on Renault võtnud endale kohustuse tagada oma elektrisõidukite akujäätmete kogumine.
Kõik Renault E-Tech keskused abistavad oma kliente akude ringlussevõtu protsessis.
Alates 2024. aastast on plaanis Flins Re-Factory'sse paigaldada ka elektrisõidukite ja akude demonteerimisliin.
ÜMBERTÖÖTLEMINE
E-Tech 100% electric - recycling - Renault
ümbertöötlemine
Selliste liitium-ioon akude puhul, nagu näiteks Renault Zoe'l, alustatakse ümbertöötlemist nende lahtivõtmisest, et eemaldada kõik komponendid.
Konstruktsioonielemendid, plastmass, metallid ja keevisõmblused saadetakse eritöötlusesse.

Sinu küsimused elektriautode kohta

KAS PAREM ON AKU OSTA VÕI SEDA RENTIDA?
Vastupidiselt esimeste elektriautodega tavaks olnud praktikale, ei paku enamik tootjaid enam akude rentimist. Põhjus on lihtne ja mõjuv: see tehnoloogia näitab veenvalt, et aku on end tõestanud nii funktsionaalsuse kui ka vastupidavuse poolest.

Renault E-Tech akudel on nüüd garantii 8 aastat või 160 000 km ja neid saab välja vahetada, kui aku mahutavus on langenud alla 70% algsest mahust.

Renault’l on elektriautode liitiumioon akudega üle 10-aastane kogemus. Vastupidavus ületab tööstuse varasemaid prognoose ja akud 10 aasta jooksul on akud oma mahutavusest kaotanud väga vähe.

Pea meeles:
  • kui oled huvitatud rendist, siis on Renault's endiselt saadaval kõik liisingupakkumised elektriautodele (koos akuga).
  • kui soovid oma autot müüa, saab Renault väljastada sertifikaadi aku seisukorra kohta.
Pea meeles: tänu koostööle sellele spetsialiseerunud ettevõtetega, garanteerib Renault igal juhul iga aku ümbertöötlemise.
KAS ELEKTRIAUTO AKUT SAAB ÜMBER TÖÖDELDA?
Loomulikult. Esmalt seetõttu, et see on juriidiline kohustus, kuid ka seetõttu, et see on Renault jaoks mõistlik.
Seetõttu me loomulikult koostasime aku elutsükli.

Meie eesmärgiks on toota aastal 2030 70% akudest strateegilistest materjalidest (nikkel, koobalt, liitium jt), mis pärinevad ümbertöödeldud vanadest akudest. Tänu Flins'is asuvale Re-Factoryle ning koostööle Veolia ja Solvayga on Renault Grupp selles osas konkurentidest ees.

Esimene tööiga: meie autode süda.
Aku töötab seni, kuni selle maht ei ole enam piisav, et tagada sõiduki nõuetekohane toimimine (alla 70% esialgsest mahutavusest). Tema "tervislikku seisundit" saab jälgida My Renault rakenduse abil.

Teine elu: uus rakendus
Kui aku mahutavus langeb alla 70% selle algsest mahutavusest, saab seda endiselt kasutada. Seetõttu saab seda kasutada muudes elektromobiilsuse valdkondades, aga ka näiteks päikese- või tuuleenergia salvestamisel.

Kolmas elu: komponentide taaskasutus
6-10 aasta pärast läheb see erinevate komponentide (nikkel, koobalt, liitium jne) ümbertöötlemisele, mis võimaldab taaskasutada kuni 95% selles sisalduvatest materjalidest.

Kogu tsükli vältel teeb Renault koostööd spetsialiseerunud partneritega, et tagada keskkonnasõbralik tootmine suletud ahelas. Loogika.

vaata ka